In de lijst hieronder kunt u antwoorden vinden op de veelgestelde vragen.
Staat het antwoord op uw vraag er niet bij klik dan hier om de vraag te stellen bij de regionale ambulancedienst.
Heeft u een probleem met de werking van de website? Klik dan .
Hoe kan het dat ik mijn ritdossier (nog) niet zie staan terwijl ik wel met de ambulance ben vervoerd of ambulancepersoneel mij thuis heeft behandeld?
Het kan zijn dat u uw ritdossier nog niet kan inzien op MijnAmbulancezorg. Meestal zijn ritdossiers binnen een paar dagen te zien op MijnAmbulancezorg. Dit kan langer duren als wij uw identiteit niet hebben kunnen vaststellen. Lukt dat helemaal niet (ook niet achteraf) dan komt uw dossier niet beschikbaar op het portaal. Van ritdossiers voor 2022 kan het per ambulancedienst verschillen vanaf welke datum deze beschikbaar zijn gemaakt.
Wat kan ik doen als de getoonde gegevens onvolledig of niet juist zijn?
Heeft u vragen over uw dossier omdat de gegevens niet kloppen of omdat er informatie ontbreekt? Neem dan contact op met de betreffende ambulancedienst. De contactgegevens vind u hier.
Staat mijn medisch dossier openbaar op internet?
Nee. Via MijnAmbulancezorg kunt u uw medisch dossier bij de ambulancediensten inzien. Uw gegevens staan echter niet vrij toegankelijk op internet. MijnAmbulancezorg is een goed beveiligde computeromgeving van de ambulancediensten. Nadat u bent ingelogd met de DigiD-app wordt er tijdelijk een beveiligde verbinding gemaakt tussen uw computer of smartphone en uw dossier in deze computeromgeving van de ambulancediensten. Zodra u uitlogt, wordt deze verbinding direct verbroken en stopt de online toegang tot uw gegevens. Uw gegevens zijn dus alleen door u op een veilige manier online te benaderen als u dat zelf wilt. Wel kunnen de documenten blijven staan op uw computer of smartphone.
Met wie neem ik contact op voor algemene vragen of opmerkingen over MijnAmbulancezorg?
Voor algemene vragen of opmerkingen over MijnAmbulancezorg kunt u contact opnemen met de ambulancedienst (RAV) in uw regio. De contactgegevens vind u hier.
Ik heb een probleem met de werking van de website MijnAmbulancezorg, waar kan ik terecht?
Bij technische problemen met de website MijnAmbulancezorg kunt u contact opnemen met de beheerder. De contactgegevens vind u hier. Het helpt ons als u precies kan aangeven waar u op klikte of naar keek toen u merkte dat MijnAmbulancezorg niet werkte zoals u had verwacht.
Waar kan ik terecht met een klacht over of compliment voor de ambulancedienst die mij behandeld heeft?
Voor klachten of complimenten over uw behandeling door een ambulancedienst, kunt u terecht bij de betreffende ambulancedienst. De contactgegevens vind u hier.
Ik ben op meerdere plaatsen in Nederland door ambulancezorg vervoerd en/of behandeld. Staan al mijn dossiers bij elkaar?
Bij het opvragen van uw ritdossier kiest u een RAV voor inzage in uw ritdossier. Bent u ook door een ambulancedienst in een andere RAV vervoerd of behandeld, dan zult u voor het andere ritdossier uit moeten loggen en opnieuw moeten inloggen bij de betreffende RAV (met de DigiD-app).